lördag 14 maj 2011

Loppi.se

Som jag berättat förut så är jag Buzzador och det innebär att jag får pröva nyheter och tjänster från företag och sedan berätta om vad jag tyckte om det.Du kan också snmäla dig som Buzzador - det är jättekul! Just nu testar jag att sälja grejer på Loppi.se som är som en blandning mellan Blocket och Tradera för barnfamiljer. 

Man kan både lägga ut annonser till fast pris och som en auktion. Loppi.se skänker procent av sina intänkter till olika barnorganisationer, t.ex. Childhood, och för varje annons du lägger upp så får du öronmärka vart du vill att de ska skänka sina intäkter från din annons. Bra initiativ tycker jag!

Man kan även skriva in en annons på sånt man önskar köpa. Det är ju också smidigt!

De som startat Loppi.se heter Katarina Bergegård och Charlotta Wågert. Loppi.se är en nytänkande köp-och säljsajt för prylar och kläder för barn. Där ska familjen göra bra affärer och samtidigt göra en insats för planeten. En procent av deras intäkter kommer oavkortat att gå till bra projekt och organisationer för barn och/eller miljö.
Ambitionen med Loppi.se är att de ska påverka, inspirera och sätta hållbarhet på kartan – men utan pekpinnar och skrämselpropaganda.

Bilden är lånad från Loppi.se

Inga kommentarer: