tisdag 17 maj 2011

En utmaning...

...för mig är att välja bort saker.

Jag tycker att det är jättesvårt att tacka nej till roliga händelser, men ibland måste man. Idag är det familjedag på mitt jobb, föräldraföreningen ordnar med en jättekul kväll. Men... jag är inte där, fast jag hade tänkt dte från början. Mallan var inte så sugen, och jag måste bli klar med sammanställningen av de nationella proven. Igår var jag på föräldraföreningsmöte här i byn, i morgon är det fotbollsmatch, på torsdag är det föräldraföreningen här hemma som ordnar invigning av beachvolleyplanen och på fredag åker jag på kurs och är hemma igen på lördagkvällen. På söndagen ska jag och Mallan sjunga i kyrkan och på kvällen är dte linedance i Korsberga bygdegård som vi har hand om. Så ikväll var liksom enda kvällen att tillbringa hemma. Ändå sitter jag här med dåligt samvete och känner att jag borde vara där för att visa mitt intresse och uppskattning. Dessutom är det ett superbra forum att få umgås med föräldrar på ett mer avslappnat sätt än när man ska ha utvecklingssamtal. 

Men nu är jag hemma i alla fall... Hemmet förfaller och jag känner mig yr och orkeslös. Blä!
Det blev ett gnällinlägg. Ber om ursäkt för det... 

I morgon är en annan dag!!! =)

2 kommentarer:

Mia sa...

Jag tycker du gjorde helt rätt!! Man måste få tänka på sig själv ibland också. Kram

Ann-sofie sa...

Oj,vilken vecka du har framför dig. Helt rätt att vara hemma en kväll. Ta hand om dig och din familj!!!Kram