söndag 8 maj 2011

En plats på jorden

Vi har tillbringat helgen på en vacker plats på jorden, mellan skog och sjöar och ganska högt belägen. Fint!
Tack för trevliga dygn!



Till dem som bor där tillägnar jag denna vackra sång:


Texten:
Min plats på jorden

Här är allt så nära
Jag stannar här ett tag
Tar det jag kan bära
och det som är idag

Jag vill bara andas

Se färgerna igen
Sol och regn som blandas
med ro i skymningen

Jag har orden och jag följer dem

Till min plats på jorden
Jag tror jag kommit hem

Här skall dimman lätta

Och ljuset bryta in
Lägga sig tillrätta
på platsen som är min

Jag har orden och jag följer dem

Till min plats på jorden
Jag tror jag kommit hem

Får jag orden och jag följer dem

Till min plats på jorden
Då har jag kommit hem

Hör du orden och du följer dem

Till din plats på jorden
Då har du kommit hem


Notera fiolen - eventuellt kanske Mallan kan spela den här sedan! =)

1 kommentar:

Anonym sa...

ÅÅHHH så vackert, finns det något vackrare än Svensk vår ??? Sången är en av mina favoriter, får en klump i bröstet varje gång. Hoppas att grodan någon gång i framtiden kan spela den för mig <3 Kram MammaMia