torsdag 21 april 2011

Nya skor och nya blommor

Igår drog jag och Mallan till Skövde för att shoppa skor till henne. Hon sliter skor så in i bängen, och är de inte slitna så beror det på att hon vuxit ur dom innan de ens blivit använda.
Jag hade ju feber i måndags, och i tisdags kändes det som att temperaturen for upp och ner. Syrran påstod att det var klimakteriet, BAH! Halsontet försvann dock på tisdagen, och igår började det bli lite snorigt, men mest av allt är jag såååå trött. Att gå i Skövde (i hela TVÅ affärer) blev jag trött av. Suck. Sen verkar det inte bli mer utav den här "förkylningen" eller vad det nu är. Knepigt! Fast bra om det försvinner fort. Kanske allergi? Visst blir man trött av det?

Vi hittade i alla fallen massa skor till Mallan, och en hög med blommor till farfars grav och våra utekrukor. Dessutom hittade vi syrran och Pan som varit i Stockholm, så dom fick vi med oss hem. Det blev en mysig skogspromenad i den sköna solen. Jag gillar inte riktigt när det går från vinter direkt till sommarvärme, utan vill ju helst att den sköna och mer lagom vårvärmen ska komma först. Så verkar det ite bli, och mitt soleksem har redan ploppat upp fast jag hållt mig i skuggan nästan hela tiden. Men, nu ska jag ju inte gnälla - är egentligen bara glad över det fina vädret! Det för dock vissa biverkningar med sig. =)

Precis i utkanten av en trädgård vi går förbi i skogen växte dessa fina blåsippor. Så fiint!

Mallans skor! En hel hög!

På promenix i skogen...


Mallan har för första gången på flera år visat intresse för sin lekstuga, och nu skulle hon ha blommor utanför och den fina påskharen hon fick av mormor skulle ställas utanför också. Själv har jag pyntat med gäss som jag fått av A i Rö´rt. TACK! Jag kom på att man faktiskt kan använda ljuslyktor att sätta växter i, så det blev nästan som små växthus. Lite gulligt tyckte jag.
Lavendel är ett måste  - jag kan inte få nog av lavendel, så det köpte jag till den ena krukan, och fina påskliljor till den andra.

Nej, nu ska jag iväg och klippa mig och Mallan. Mitt hår ska bli kort, kort, kort! Mallan ska fortsätta spara till långt, men behöver en rejäl "rensning" i det tjocka håret, för ooo så varmt det blir annars! Så Nybo - here we come!

Inga kommentarer: