tisdag 26 april 2011

GRääääääva!

 Ser ni vad detta föreställer??? Nej, det är nog tusan inte så lätt om man inte varit här i början på 2004 eller nåt, för då införskaffades nämligen pallkragar att så och plantera i tillsammans med Mallan. MYSIGT! De första åren var det fint och i ordning. Sedan blev det några år då jag inte riktigt prioriterade dem av olika anledningar. Och det har liksom fått växa fritt. Den med blommor i har varit så vacker - som en äng! Men i den andra har det mest odlats kaninmat. Ikväll när jag kom hem från jobbet tog jag mig ett tvåtimmarspass med grep och spade och lyckades till sist gräva fram dem igen. TRE överfulla skottkärror med torvor och maskrosrötter blev det! Nu ska M få ta hand om resterande jord och täcka igen sina sorkhål som han själv lyckats göra under snökörningen, och sedan ska jag marktäcka och fylla på med ny jord. SEN börjar det roliga!!!
 Jag lovar att det hade varit enklare att gräva direkt i gräsmattan. FY TUSAN vad mycket sega rötter det växte härs och tvärs!

 Men nu är det klart! :-D 
Bara vanligt "rensa-bort-gräs-runtomkring-jobb" kvar.

2 kommentarer:

Nybo-arna sa...

Låter som ett jobb för atleter! Visste inte att det var en hon:)

Anonym sa...

Det har du slitit med rejält, men det är underbart när man är klar och får börja odla :)//Susanne