onsdag 20 april 2011

Fönster mot våren!

Jag är så himlans nöjd med mina hus som jag köpt hos Hackspetten i Fridene. Därför får de liksom stå framme alla årstider. Häromdagen kom jag på den ljusa (!) idén att testa om min ena Ikea-lampa fick plats inuti det stora huset - och JAAAA det blev hur bra som helst (om jag får säga det själv, och det får jag!).

Mallans fritidstillverkade kycklingar (varav en ska flyga iväg snart) fick påska till fönstret lite, men mina buxbomsbollar kändes ju sådär mitt i den vackra våren. Idag när vi va rpå plantagen (mer om detta senare) så köptes därför en Mårbacka-pelargon in. Hoppas få tips om hur den ska skötas av Jenny! :-)

3 kommentarer:

CL.O.T sa...

Vårfint i dina fönster. Hoppas du får en fin Påsk. Kram, Monika

Jenny sa...

Oh jisses har jag gått och blivit pelargonexpert nu?!? Men du kan vara lugn, för grejen är att de är sprättlätta att skötta. Vattna lite ibland bara, men de klarar sig nog om du glömmer av det mellan varven också. Tåliga små rackare de där pelargonerna! Fint det blev i fönstret förresten. Glad Påsk och kram!

Fnissi sa...

Tack tack! Japp, du är min pelargonexpert! =)
Monika - ta det lugnt med planterandet! =) Säljer du blommor i affären sedan också?