tisdag 8 mars 2011

Utställning och årsmöte!

Här bor vi! Mallan hade gjort ett tittskåp med vårt solsystem.
Igår var det utställning på Mallans skola. De hade gjort så fina saker, Mallans klass inom temat rymden, och de andra klasserna hade gjort jättefina tumtrycksmålningar och collage om världsreligionerna bl.a.


Det fanns MASSOR att titta på! Extra kul var att spana in dotterns och lillfaddrans alster förstås.
Vet inte om det syns, men det är lillfaddrans teckning längst ner till höger som visar vad hon ska bli när hon blir stor: dansbandssångerska! ;-D Undrar vems gener det kan vara som visar sig där?

Jag blev riktigt imponerad av 5-6:ans bilder som de gjort "a la Monet" och impressionismen. Sååå snygga!!!

Mallans rymdvarelse var sååå söt! Och alla de andra också förstås! =)
Så läckert med alla rymdfarkoster! Det är så kul att läsa vad de skrivit och gjort. Man blir alldeles glad inuti.

Efteråt var det föräldraföreningens årsmöte, och det gick smidigt. Det enda som är svårt tycker jag är att sitta där och tacka nej till alla erbjudanden om att vara med i styrelsen. ;-)
Jag förstår ju att det kan kännas som ett slag i magen på dem som sitter i flera styrelser att jag tackar nej till att sitta i valberedningen eftersom jag redan är med i en valberedning. Men jag får passa mig jäkligt noga för att inte hamna i mitt blodtryckshöjande aktivitetsliv igen. Så jag får banne mig träna mig på att säga nej. Ber om ursäkt för det, men så är det. Känns lite egoistiskt, och jag får dåligt samvete. Många i styrelsen sitter ju med i många styrelser och har häcken full. Men jag har också testat det, och för mig blev det inget bra till slut.
Ska i alla fall bidra till stacken genom att administrera en föräldraföreningsblogg. Det känns som en lagom belastning för tillfället.

Inga kommentarer: