lördag 26 mars 2011

Ta tag i ditt liv!


Published with Blogger-droid v1.6.5

Igår var det dags för vägning igen. Sist hade jag ju gått ner, men då hade jag varit sjuk och knappt ätit alls. Nu visste jag att jag hade gått upp, för senaste veckan har varit en svullarvecka. Jag har en teori om varför, men det spelar egentligen ingen roll. Jag får aldrig falla i svullarfällan såhär, för det drar bara ner mig i en negativ spiral.

Hihi, lite lustigt - precis när jag skriver detta så spelar de "On the sunny side of the street" på melodikrysset. =) Den kanske man ska ha som sitt ledmotiv? Visst var det i Ally McBeal som man skulle ha sin egen "Theme song"?
Min hälsocoach hade haft MJ i öronen ett tag. I´m starting with the man in the mirror - ja, dte är ju där man behöver börja. Med sig själv. Att det ska vara såå svårt!

Hur som helst - uppåt i kilo hade det gått, men däremot hade de flesta andra värden förbättrats. Det förvånade mig mycket - men kändes ju gött också, för jag var rädd att jag skulle behöva "börja om" igen... Nya tag! Om en vecka är det vägning igen! (Ni kan se mina resultat under fliken Viktigt! om ni är intresserade...)
Coachen gav mig också lappen som ni ser på bilden. Det är ju faktiskt så att man lätt fokuserar på det man inte vill ha istället för att tänka på det man VILL ha/åstadkomma. Ska försöka bli bättre på det!!!
Hon hade också lyssnat på en föreläsare som pratat om narkomaner och alkoholister och hur man kan hjälpa dem ur sitt "sug" efter drogen. Hon hade sagt att från det att suget sätter in så tar det 15 minuter innan det avtar/försvinner. Man måste alltså hålla ut i en kvart - sedan känns det bättre igen. Under den kvarten kan man ju inte bara sitta och vänta förstås, utan då skulle man ha lappar med en massa förslag på aktiviteter man kunde sysselsätta sig med den stunden.

Jag ska banne mig pröva - det blir ett sätt att träna upp sin impulskontroll också... De här sakerna kom jag på just nu:



 

Inga kommentarer: