måndag 14 februari 2011

Visuell kommunikation

När jag fyllde 30 fick jag min Nikon D40. Jag hade då tidigare fotat med systemkamera, men inte en digital, och var van vid det. Men nu fanns det ju ett Auto-läge på den nya kameran, och jag har i princip enbart använt detta läge... Jag tänkte länge och väl att jag skulle läsa igenom kameramanualen och försöka lära mig kameran så att jag kunde utnyttja den till fullo, men icke... Tur då att jag nu går kursen Visuell kommunikation på högskolan i Jönköping. Uppgiften under lektion 2 är att läsa igenom sin kameramanual! =)




Nu går jag dock och suktar efter en D7000... Men den kostar mer än den heter om man säger så. Tror dock att det fungerar att använda mina gamla objektiv till den... Måste ta reda på att det är så. I så fall kan det definitivt vara värt att spara ihop till en sådan. Vill ju inte göra mig av med Morfars kamera och objektiv, men tycker dte är jäkligt synd att de bara ligger i en kameraväska. Så om det går att kombinera dem med en digital Nikon så vore det hur bra som helst!!!

2 kommentarer:

Johanna sa...

Japp du kan använda samma objektiv till D7000 men det är inte säkert att du kan göra tvärtom. D40 kräver ju att det finns motor i objektiven det gör inte D7000 men den funkar med det.


Märks det att jag suktar efter en jag med?

Johanna sa...

jooo förresten alla gamla objektiv funkar inte men pappas gamla funkar på tex D80