torsdag 24 februari 2011

Is och feber!

Liten Mallan hade en jättejobbig måndag, men en dunkande huvudvärk så fort hon lyfte huvudet. Hon mådde illa, hade ont i halsen och i magen. Hon har aldrig haft huvudvärk, så när det var som värst grät hon och sa:
- Mamma, jag kommer nog att dö... det gör sååå ont!

Sånt värker i mitt modershjärta, även om min första reaktion var att le lite. Sedan började jag ju fundera på om hon kanske faktiskt hade vääääldigt ont i huvudet och att det kanske inte berodde på förkylningen? Ja, Annelie - du förstår hur mina tankar gick. Undrar om jag alltid kommer att vara sån?

När huvudvärken släppte började hostan och halsontet ordentligt istället, så igår var hon hemma med sin pappa medan jag jobbade och hade förmånen att kunna ta en lunchpromenad längs Vättern. Det resulterade i 200 foton på is. Tyvärr missade jag älgarna som var på isen under morgonen. Jag hade tänkt åka förbi strandpromenaden på morgonen, men eftersom min bil hade stått still lite länge under helgen i en massa minusgrader så ville den inte riktigt vara med +  att jag behövde åka via jobbet innan jag skulle till Hjo. Men älgarna blev ju väldokumenterade ändå.

Se%20%C3%A4lgarna%20r%C3%A4ddas%20fr%C3%A5n%20isen
Mina isfoton satte jag ihop i ett bildspel. Ja, man hinner en del onödigt när man är hemma och VAB:ar och dottern sover. =)



I morgon ska jag till jobbet igen, och M ska vara hemma både då och fredag. Håller tummarna för att vi inte blir sjuka. Ska ju till IKEA i helgen...

Inga kommentarer: