måndag 3 januari 2011

Virkar ett Jesusbarn!


På annandagen lyssnade jag till Igge som pratade om julkrubban och vad den betydde för honom. Det var en riktigt bra predikan, och jag ska direkt erkänna att jag är fascinerad av julkrubbor. Det har jag varit ända sedan min mormor och mamma hade varsina vackra krubbor i träfat med sand och en massa dekorationer. De byggde upp ett riktigt landskap som luktade mossa och sten och sand och diverse växter. Jag ÄLSKADE att sitta vid julkrubban och pyssla med figurerna. Båda deras krubbor hade en "löstagbar" Jesus som man kunde plocka upp. Tyvärr har jag inte hittat någon sådan... Men jag har många andra krubbor. Och just nu håller jag på med projekt "Virkad julkrubba". Tänkte att det kan vara en bra fadderpresent till lillfaddrans dopdag på fredag. Hinner ju inte alla figurer tills dess förstås, men kanske i alla fall den heliga familjen. ;-)


Den här krubban skulle jag inte ha nåt emot att äga... Men då behöver man punga ut med ett antal tusen...
Bilden är lånad från Willow tree.

Inga kommentarer: