söndag 12 december 2010

Jul-loppis! :-)

Idag var det jul-loppis i boulehallen, och vi blev av med det mesta faktiskt. Så gött det känns när man åker därifrån med betydligt lättare väskor än när man kom dit. Man kan ju slänga gamla saker, men det känns liksom så onödigt när det ju faktiskt kan komma till nytta hos någon annan. Idag kom t.ex. en tjej som köpte vår gunghäst förra loppisen och berättade att hennes dotter älskar den och använder den dagligen. Det värmer på något vis att sakerna fortsätter att bli användas.  Som i Toy Story 3 liksom...

Mamma fick sålt många änglar, och mina sockerpastaänglar tog slut! :-)

Nu ska jag klä Mallans luciakrona, för i morgon ska hon lussa på skolan för föräldrarna. Varken jag eller M kan närvara och det skär i hjärtat när man ser hur besviken hon är över det. Det är då jag önskar att jag hade ett jobb där man lätt kan ta ledigt och åka ifrån. Jag inbillar mig att det finns jobb där det är lättare, men helt säker är jag förstås inte... M har ett sånt jobb på sätt och vis, men eftersom de bara är två så gör det allt svårare. M är dessutom den som öppnar på sitt jobb, och den han arbetar med kommer senare och stänger sedan istället...
Tur då att det finns bonusföräldrar från kollektivet som ska dit som lovat att titta lite extra på henne också... Det blir ju förstås inte samma sak, men i alla fall. Jag skulle bli jätteglad för lite foton också om ni som ska dit hinner med det...

Intensiv vecka väntar. Ska köra ett utvecklingssamtalsrace och försöka bli färdig med alla samtal. Det är inte det ultimata att ha flest samtal under sista skolveckan, men vad gör man när man inte får ihop tiden?



Inga kommentarer: