måndag 6 december 2010

Dag 6

Min dag...

Ja, min dag idag trodde jag skulle börja vid kl.6, eftersom jag var redig och lade mig i tid igår kväll. Men se det hjälpte inte. Jag vaknar i ett kolsvart rum och känner liksom i kroppen att jag sovit väldigt länge. Tittar på klockan. 8.05.
Nog för att våra klockor går liiiite före, men inte så mycket.

SKIT! Upp som en stressad... eh... stressad... ja nåt stressat i alla fall, väcker Mallan och vi funderar båda på varför INGEN av väckarklockorna gått igång?

Ringer skolan. Inget svar. Ringer fritids och goa I svarar, lika lugn som vanligt. Gott att ni fått sova. Ta´t lugnt!
Sååå skönt att höra - du är guld värd!
Sms:ar Z som också svarar Ta´t lugnt! Jag löser det här.

Jag undrar om ni förstår hur skönt det kändes. TACK I & Z som räddade en katastrofmorgon från att bli alldeles katastrof till att bara vara liiite kaotisk. I hyfsad lugn och ro fick jag i Mallan frukost utan att stressa henne så hon blev totalt förvirrad. Sedan fick jag iväg henne till skolan, och kunde istället fokusera på att få iväg mig själv till jobbet efter en kopp kaffe. Hade som tur var 1,5 timme komp att ta ut, så det fick ju bli i morse då... Var ju inte riktigt planerat så, men, men...

Jobbade, och efter lunchen började jag må illa så jag trodde att jag skulle behöva åka hem. Fasade för magsjuka. Men det gick över. Det var nog bara min vanliga krångelmage som hade nåt fuffens för sig.

Åkte på möte i Fågelås - och den som kör snön i Korsberga och på vägen mellan Korsberga och Klämmesbo gör inte sitt jobb enligt mig. Fy fasen vad spårigt det var. Blä! Fick köra i 30-40 km/h och stanna vid alla möten. Det tog mig 45 minuter att köra till Fågelås! Nästan framme så lyckades jag, vid möte med en annan bil, hamna i ett spår från en bil som kört i diket och jag höll på att följa efter rätt ner i drivorna. Kom upp, kanske tack vare alla fina ord som automatiskt skreks ut i bilen... 
Mötet var bra, väckte en hel del funderingar. Jag undrar när jag ska hinna reda ut alla tankar som landar på min hjärna... Skulle behöva dra iväg ensam till nåt sånt där kloster och bara tänka i en vecka eller så.
Men känner jag mig själv rätt så skulle det väl bara dyka upp en massa nya tankar ändå, så det skulle väl inte hjälpa... ;-)

Efter mötet skulle jag tillbaka samma väg igen, och eftersom jag var en vägsnigel så lyckades jag hålla mig på vägen. Tre älgar såg jag också. Målet var Mölebo där jag skulle samåka med en fin vän ner till Hjo kommuns julbord som jag för första gången prioriterat att åka på. Det var gott, och jag hade mycket trevligt sällskap! Sällskapet var viktigast! Jag är inte så julbordstokig, men det jag åt var gott. Är riktigt nöjd med mig själv för att jag lyckades äta lagom mycket. Man brukar annars bli proppmätt. 

Kom hem, till en dotter som inte kunde somna förrän mamma kommit hem. Hon är i en sådan grunnarperiod just nu, och kanske också ganska mammig av sig, vilket känns helt nytt för mig eftersom hon alltid varit "pappas tös". Men hon somnade efter att vi läst en stund, och pratat, och myst... Hoppas att hon inte är alltför trött i morgon, och att våra väckarklockor kör igång med en munter melodi kl.6 i morgon bitti!

Inga kommentarer: