söndag 21 november 2010

Utmanad igen!

Denna gång av Fricco!

4 TV-program jag ser på:
  • Dobidoo
  • Bolibompa
  • Dansbandskampen
  • Skavlan
 Ser ju inte så mycket på TV längre...

4 saker som jag har gjort idag:
  • Hämtat tvätten i tvättstugan kl.6.30 och svurit långa haranger över att den fortfarande inte var torr
  • Hängt upp den våta tvätten överallt i lägenheten, på stolar, över öppna skåpsluckor osv.
  • Käkat en shake och fixat grötfrukost till Mallan
  • Läst mina elevers dagböcke
4 saker som jag längtar efter:
  • Att Mallan ska få syskon
  • Att vågen ska visa ett tvåsiffrigt tal
  • Linedance ikväll
  • Jullovet!

4 saker på önskelistan:
  • Samma som punkt ett ovan
  • Samma som punkt två ovan
  • Att familjen, vänner och bekanta får ha det bra på alla sätt och att saker och ting ordnar sig!
  • En städerska
4 saker som jag avskyr:
  • att få mens
  • att lida av fetma (och fetma är för övrigt ett av de äckligaste ord jag vet...!)
  • att människor runt omkring mig drabbas av jobbiga saker
  • att man kan höra om olika katastrofer som sker runtomkring i världen och knappt känna något alls... Det är säkert bra att man inte kan ta till sig alla katastrofer i världen, alla sjukdomar osv. Man skulle säkert bli sjuk av att göra det, men i alla fall. Jag kan bli rädd för mig själv när jag hör att 1500 människor dött i en katastrof någonstans och jag bara tänker "Jaha..."
 Det blev lite mer egocentrerade svar på denna utmaning den här gången, Beror väl på hur man mår just den dagen, hur man svarar. =)
Till UTMANINGEN hör att man ska skicka vidare den till 4 stycken. Men jag väljer att säga, eftersom jag redan utmanat i denna en gång förut, till alla er läsare att om ni vill bli utmanade så VARSÅGOD!

1 kommentar:

Annelie Björk sa...

Det värsta jag kom på mig själv med att tänka en gång var när jag hörde om en katastrof och det var 42 döda, då slog jag bort det och tänkte, aha bara 42! Konstiga tankar, fast för den enskilde, anhörig eller så till den drabbade är ju sorgen lika stor om en eller 1000 dör!!!