måndag 22 november 2010

Garderobsstatistik!

När jag och Mallan kom hem idag så gick vi ett varv i den vackra vita vintervärlden med tjocka tunga kängor och reflexvästar! Så mysigt, och jobbigt eftersom man går som en stapplande stork emellanåt pga halka. Men fint var det! Kikade in i ett tomt men upplyst garage också, samt såg lite tända ljus inne i ett mysigt hus. Men inga människor? Mallan undrade förskräckt över brandsäkerhetstänket... hihi!
Jag tror nog att de var hemma, men vi skulle ju bara ut och gå, och om vi hade stannat hade vi nog blivit kvar en stund... Brukar bli så... =)

Väl hemma satte vi igång det stora klädhögsröjet. Eller rättare sagt JAG satte igång det, för Mallan insåg snart att det var Bolibompa.dags, och det gick före. Konstigt! :-?

Jag tog fram svarta sopsäckar och röjde ur ALLT i min garderob. Hittade de mest konstiga saker. Och en massa kläder!!! Två sopsäckar fulla ska nu ner till källarförrådet. Ändå är det fullt i garderoben! Hur gick det till? 
Men jag tänkte i alla fall bidra med lite statistik från min garderob:

Mest frekventa färgen: SVART
Antal procent svarta plagg i garderoben: 85%
Mest frekventa plagget: JEANSKJOL och LUVTRÖJA (det blev dött lopp mellan dem)
Antal procent kläder som ej använts senaste året: 75% (det är de som åker ner i källaren nu)
Vanligaste byxorna: JEANS (men tights kommer tätt efter...)
Vanligaste överdelen: T-shirt
Antal cardigans: 8
Antal svarta cardigans: 6
Antalet ihoptrasslade strumpbyxor: 12
Antalet använda strumpbyxor 2010: 0


Jahaja! Inte nog med att jag inte tror på Martin Stenmarck när han säger att han älskar mig - jag är tråkig vad gäller kläder också! Åh typiskt, som Nasse skulle ha sagt...
Men det är kläder jag gillar och trivs i. Jag är nog ingen dräktnissa, ej heller en kontorschic människa. Antalet "finkläder" i min garderob är definitivt i minoritet. Det kan bli lite problematiskt när man ska ut på fest eller så. Men det går...
Majoriteten av mina kläder får följa med på det mesta; utedag i skogen med grillning och trädkramartävling, konsttillverkning med flaskfärger, lerfigurstillverkning, brännbollsmatch, promenad med Millan, bullbak, pysselkaos med glitterlim i regnbågens alla färger osv. 

Och jag undrar varför min dotter alltid har så många fläckar??? Det är garanterat genetiskt betingat. Så det kan bli!

Nåja, nu känns det i alla fall VÄLDIGT bra när jag tänker på min garderob. Nu är det bara Mallans kvar, och så ska jag förska få M att ta tag i hans klädhög och garderob också. Men med tanke på all snö som kommit och som skall komma så tror jag inte att jag ska tjata på honom om det. Han fick köra snö i 2,5 timme när han kom hem från jobbet idag...
Tycker faktiskt lite synd om honom. Ibland vore det skönt med ett eget hus där man bara behövde skotta sig ut till bilen och låta resten vara om man inte orkade just då...

Men man kan ha mycket roligt med snön också! Se här på det fina konstverk som fanns på mitt jobb idag! Vet inte riktigt vad det föreställer men vackert är det... ;-)

Apropå konstverket kom jag just på att jag i garderoben bl.a. hittade en vacker tygpåse som jag fått va min moster. På påsen står det Naughty knickers.
Synd att den var tom. Och jag hittade inga som platsade heller... ;-)

1 kommentar:

Annelie Björk sa...

Eget hus!!!!! Bara skotta sitt eget!!! Tur du inte sa dom orden till mig förut när jag stod och skottade!!! Ha ha ha!!!