söndag 14 november 2010

Belägrad...

I helgen har Fröjered intagits av små gröna män. Ja, jag skriver små, för för några år sedan upptäckte jag att "ungdomens" drömspan inte längre var något att spana på... De är ju nästan hälften så gamla som jag...:-S
Kanske finns det en viss skillnad på män och kvinnor där... Män kan bli "gubbsjuka" och spanar gärna på yngre kvinnor. Yngre män tilltalar mig inte. Fast det finns förstås kvinnor som vill ha toyboys också. Jag ska inte generalisera...

Det är ändå lite kul att spana på själva "leken", för lek är vad det är. Även om det har en allvarlig bakgrund. Och idag när jag gick för att tända ljus på farfars grav så stod det en bandvagn där. Tre grabbar med kulsprutor gick ur och "säkrade" vägen. Man kände sig lite som att man var i ett krigsspel. Jag gick och log för mig själv. Samtidigt kunde jag inte låta bli att tänka på hur det skulle vara om det verkligen var på riktigt. Då slutade jag le...
Tror inte att man kan föreställa sig hur det är att leva i ett krigsdrabbat område.
Men har man sett repmånad så kan man ju också se det roliga i sådana här övningar...


Ja, vi undrar fortfarande: Varför stod det V på nästan alla fordonen?

Inga kommentarer: