lördag 23 oktober 2010

I en annan del av världen...

Bilden är lånad från Hallands nyheter
Man tror ju att demokrati är självklart för de flesta i världen, men när Gunnar Stenbäck var i Fröjered och berättade om sin tid som följeslagare i Israel/Palestina så fick man än en gång klart för sig att det inte är så...
Konflikten i Israel/Palestina är väldigt komplicerad. Tur då att det finns människor som kan tänka sig att åka ner och hjälpa barn och familjer där. Fick själv frågan om jag ville följa med, men jag förstår inte hur jag ska kunna åka ifrån mina 3 M i 3 månader och dessutom riskera att inte komma hem...
Är tyvärr för feg för det.

Gunnar hälsade förresten till BengtÅke Öhgren, som han hade läst teologi tillsammans med. Kanske någon läsare kan hjälpa mig att framför det till B-Å? ;-)

Gunnar tipsade om en massa läsvärda sidor på internet ifall man vill läsa mer om livet i Israel/Palestina.





Rabbis for human rights








Inga kommentarer: