måndag 11 oktober 2010

H som i höst! H som i hunting!

 Igår blev vi inbjudna till rådjursjakt, och som förra gången var det mycket djur som dök upp på passen. Först en vacker räv, sedan en get, därefter kom ett mindre rådjur i flygande fart med hunden Bella 30 meter efter. Så häftigt att få se alla dessa djur!



Det var magiskt vackert med dimman, och precis innan vi bröt så hade jag get och kid 20 meter ifrån mig. Tyvärr stod de för tätt tillsammans, och sedan drog de rakt bort ifrån mig så att det enda jag såg var två vita rumpor som skuttade iväg! ;-)

Ännu en trevlig jakt som avslutades med våfflor! MUMS och STORT tack för dom och för barnpassningen! Mallan skulle först följa med ut på pass, men sedan fanns alternativet att göra nåt annat så det gjorde hon. "Att sitta på pass är SÅÅÅÅÅ TRÅÅÅKIGT mamma!!!"
Hoppas det hinner ändra sig! Får väl se till att para ihop henne med en jagande yngling sedan annars, så att hon blir intresserad den vägen, thihihi!

Dagens älgjakt skedde i strålande solsken, med klarblå himmel och några minusgrader till att börja med. Men frös gjorde jag inte. Jag såg inga djur större än kråkor, men däremot spår av olika slag. Osäkrade bössan ett par gånger, men det kom aldrig några djur så att jag såg dem. Mycket lyckad dag ändå tycker jag, för det var så skönt att vara utomhus!

Millan är jättetrött nu och bara sover och sover. Det tar på krafterna att klättra omkring på jaktmarkerna. Konstigt nog sover inte M än...

Ifall man nu har missat att det är höst så får man hela tiden påminnelse om det av flygande budbärare...

Inga kommentarer: