söndag 5 september 2010

Viktiga lärdomar...

Idag har det dansats linedance...

...och så har jag lärt mig några nya saker,livsvisdom kan man kalla det:

1) Dansa inte linedance dagen efter kräftskiva, om du var den som slapp köra hem från kräftskivan!

2) Träna alltid på danserna mellan kurstillfällena! Oavsett kräftskiva eller ej...

3) Få inte för dig att du ska åka och storhandla klockan nio på kvällen, efter ett linedancepass på två timmar, dagen efter en kräftskiva som du inte körde hem ifrån...

Ja, förutom att jag idag förmodligen liknade en förvirrad myra som kommit bort från sina myrvänner och hamnat i en gräddtårta, så var det en kul danskväll! =) (ni ser bilden framför er? Jaså inte? Nehe... då har ni sluppit myror i era gräddtårtor då. Tur! Det är inte lätt att trampa runt i grädde när man är en myra. Tror jag. Vet ju inte helt säkert...)

Vi lärde oss två nya danser:

Under the sun

Rock ´n love

Dessutom körde vi Drip droppin´ som de andra lärde sig förra söndagen, då jag inte kunde vara med. Koreografen som gjort den dansen har försökt att slå rekord i att göra världens längsta tag tror jag... En tag på 32 steg!!! Hallååå!!! Men, men... låten är bra (fastnar vääääldigt lätt) och dansen är kul, så med rätt inställning nästa vecka så ska den nog gå att lära sig! =)

Vi repeterade också de danser vi lärt oss tidigare... Man kan säga att det var totalt BLANKT i mitt huvud... Suck! Nej, mer träning får det bli!!! Är ju inte fel för knoppen och kroppen att få sig några omgångar under veckan!

Tack Carina att du står ut med mig...

Inga kommentarer: