söndag 5 september 2010

Makalösa Mölebo-Malte



Hej, jag heter Malte. Jag är åtta veckor och tre dagar. Visst är jag söt?
Jag kallas ibland för MöleboMalte, och jag gillar att gosa i knäet hos lillmatte, matte och husse.
Idag fick jag besök av storasyrran Millan, men hon var lite för "på" tyckte jag. Jag var trött och ville inte leka, men hon ville leka heeela tiden.

Att jag är trött kan nog bero på att jag inte riktigt har kommit på hur jag ska göra för att sova hela nätterna. Jag vaknar en gång i timman ungefär, och husse och matte är snälla och försöker få mig att somna om. På dagarna sover jag däremot väldigt bra.

Husse och matte ser lite trötta ut på ögonen tycker jag. Millan berättade att det gjorde hennes husse och matte i början också, de kan inte rå för det sa hon. Man kan läsa om hennes första dagar om man vill också. Det är ju över ett år sedan nu, och hon sover numera hela nätterna och lääänge på förmiddagarna, så jag kan nog lära mig det jag också.

Jag trivs jättebra! Det finns så mycket roligt att lukta på och leka med. Och jag är framförallt väldigt älskad!!!

2 kommentarer:

maria sa...

snacka hundögon!!
=)

Ann-sofie sa...

Kul att ni hälsade på hoppas lillebror är liiiiite mer leksugen nästa gång. Vi ääääääälskar våran Malte men det gör inget om han sover lite mer på nätterna.