tisdag 27 juli 2010

Mina smycken...

Jag fick ju ett ryck och började ordna med mina smycken... Jag är fruktansvärt dålig på att använda smycken, och inte blir det särskilt mycket bättre av att de har legat ihoptrasslade i en burk. Så jag började med att rengöra dem. Silversmyckena brukar jag lägga på aluminiumfolie i en skål, hälla över salt och bakpulver och därefter kokande vatten. Det bubblar rejält, och det luktar inte rosor om man säger så... Men smyckena blir rena! Det är bara att skölja av dem och torka dem efteråt.


Jag behövde ett annat förvaringssystem för smyckena, och satte upp krokar på insidan av garderobsdörrarna. Där hänger nu mina halsband och armband. Örhängena var ett bekymmer... och först tänkte jag att man kunde använda sig av perforerad masonitskiva, ni vet sån där som man hade som sängbotten förr. Tänkte att man kunde hängt örhängena i hålen. Men jag hade inget tålamod och visste inte vart jag skulle få tag i sådana skivor, så jag fick tänka om.
Till slut kom jag på att man kunde använda sig av spets, så jag satte upp spetsband med hjälp av häftpistol.

Det funkar jättebra!!! Nu får vi se om jag kanske har mina smycken på mig oftare också!=)

Inga kommentarer: