lördag 24 juli 2010

I´m dancing on my own...

...för att citera en av de senaste låtarna med Robyn. Fast jag vill dansa för mig själv - fast tillsammans med andra ändå... I Robyns låt är hon ju utanför. Men dansar man linedance kan man dansa själv tillsammans med andra. Det är SKOJ!

Har varit två gånger i Hjo och dansat när Linedance for Hjo har ordnat danser på campingen. Det är sååå roligt!

För två veckor sedan var jag med på följande workshops:
Enough´s enough
Mars Attack (walktrough)
Mars Attack (dance)
Buy me a drink (här är jag inte riktigt säker på om det är rätt version... kommer ärligt talat inte ihåg hur den var - men det är nog rätt låt i alla fall...)

I torsdags hade de inga WS, för de hade haft fullt upp vilket jag har full förståelse för. Jag tycker dock att det är riktigt roligt med en och annan WS för då får man chans att testa på nån ny dans som man kanske fastnar extra mycket för.

Jag fick chans att träna på Bleeding love som jag lärde ut på nybörjardansen, och den satt faktiskt! Annars känns det just nu som att inga danser finns kvar i hårddisken. Som att någon gjort en diskrensning. Jag FATTAR inte hur Carina kan komma ihåg alla danser. Hon måtte ha ett enastående minne. Visst tränar hon mycket hemma - men danser som vi lärde oss för tre år sedan - de tränar hon ju INTE på nu. Och de kan hon i alla fall.
Tur att hon finns. Och att alla andra med gott minne finns runtomkring så man kan kolla in en vägg (eller fyra) innan man sätter igång och dansar...

Har börjat fundera på vilka nybörjardanser vi kan köra i höst... Ska göra en lista och sen kolla med Carina.

Inga kommentarer: