måndag 21 juni 2010

Vad mycket en dag kan innehålla!!!



Idag drog jag upp Mallan ur sängen vid sju, och sen segade hon sig upp för att göra sig i ordning och ta på sig osv. Frukost hann vi inte med, så hon tog en banan och en drickyoghurt med sig för att käka medan hon väntade på att jag skulle bli klar med provtagningen på Vårdcentralen. Det tog nog 40 minuter innan jag var klar, trots att jag var där före åtta. Pensionärer som man tycker borde ha massor av tid, de är så himla morgonpigga så det är där i god tid innan labbet öppnar uppenbarligen. ;-)
Men jag blir kanske sån när jag är russin också. =)

Sedan åkte vi och inhandlade snygga, nya fotbollsskor till fyndpris! Satt som ett smäck! Perfekta! Blev kvar vid försäljningsplatsen ett bra tag... Det är alltid så trivsamt där så det är svårt att slita sig.

När vi kom hem bakade vi vaniljbullar och pizzabullar! Mums! Ett gäng bullar ska följa med till Lilly i midsommar!

Mallan var trött och sov en stund på eftermiddagen medan jag tränade med Millan i trädgården en stund. Sen drog vi på fotbollssäsongsavslutning och vovvsan fick vara själv hemma. Hon får träna på det nu, och det går ganska bra. Idag när vi kom hem hittade vi en tennisboll som var uppdelad i så många bitar det nu går att dela upp en tennisboll i. Nästintill atomstorlek på bitarna. =) Två pennor och en papperskartong hade hon också burit runt på. Men annars var det lugnt.


Att spela fotbollsmatch mot barnen på avslutningen idag var hur roligt som helst! Mina sköna fotbollsskor fick mig att bli alldeles nostalgisk! Vad skönt det är att spela fotboll i riktiga fotbollsskor! Det var ju hundra år sedan man gjorde det - eller åtminstone 15...
Det fick mig att bli sugen på att spela igen. Man kanske skulle starta ett F35-lag? M spelar ju i ett P35-lag och de har ju hur roligt som helst.
Är det några av er som är sugna så skriv en kommentar - men gör det fort, för i morgon kanske jag inte tycker att det är en lika god idé! *fniss*

Ska också uppfinna bröstskydd för kvinnliga fotbollsspelare. Tog emot en hård boll med ena bröstet - och det gjorde fasiken så mycket ondare nu än för 15 år sen... ;-) Att linda sig kan ju inte hjälpa - måste hitta på något bättre... ;-)

3 kommentarer:

Maja sa...

Jag vill jag vill:-)

Sanna sa...

Haha, visst är det? ;)

Hur gott är inte vaniljbullar då?! :D

Anonym sa...

Jag vill med :oD