tisdag 18 maj 2010

Tänk vad man får veta!

Jag skulle leta reda på sången Mitt sommarlov med Anita Hegerland åt mina elever, för den ska vi sjunga på avslutningen, och de undrade hur hon såg ut. Tyvärr fanns det ingen film när hon sjöng just sommarlovssången, men en annan finns det:



Hon är 9 år på detta klipp - och jag slås av hur liten hon är jämfört med nioåringarna i klassen. När jag letade såg jag att hon också sjungt en massa med Mike Oldfield - det hade jag ingen aning om! Fick också se att hon tydligen har två barn med honom. Tänk vad man får veta på Youtube!



Denna sång ska alltså sjungas i kyrkan på avslutningen. Problemet blir att inte sjunga med norskt uttal! =)


Vi ska också sjunga denna låt - och jag funderar på om vi kan få till en häftig trumgrupp kanske?

Inga kommentarer: