måndag 24 maj 2010

Ta aldrig någon för given!!!

Man vet att man har det bra. Men man kanske inte riktigt fattar HUR bra man faktiskt har det. Inte helt och hållet.
Men man tror att det ska fortsätta vara så, och så helt plötsligt sitter man där och det går långsamt upp för en att en stor förändring är på gång.
Det är inget roligt.

Jag brukar ha flexibilitet och förändringsbenägen som ledord när jag pratar om mig och mitt jobb. Men jag känner inte det än. Just nu är jag i egostadiet - jag tycker bara synd om mig själv och känner mig som att jag "sålt smör´t och tappat penga´".
Jag kan just nu inte tycka att det är spännande, eller roligt. Bara trökigt.

Jag VET att det kan bli bra, men det hjälper inte för tillfället. Kanske i Augusti. Jag ska göra mitt bästa. Men det blir svårt att låta bli att jämföra.

Var tvungen att gå en lång promenad i regnet med hunden, det kändes gött att blanda tårarna med ösregn - men efter ett tag kom solen... Det är väl så det brukar vara, efter regn kommer solsken.

Ta ALDRIG någon för given! Tala om för folk att du gillar dom! Visa din uppskattning och njut av att du har det bra (om du nu har det förstås...)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ösregn är underskattat!

Trots vädret är det ju en gubbe i himlen som tittar ner och ler mot dig. Det måste ju betyda att det vänder snart :)

Kram!