tisdag 16 mars 2010

Trött i huvudet av dans???

Kan man bli det? Låter ju konstigt, men så är det i alla fall just nu. Linedance kräver ju att man använder huvudet också, och då menar jag inte till några konstiga rörelser utan till tankeverksamhet. Dansa och försök tänka på vad du ska göra i morgon - går inte. Då är du helt lost sen. Det är nogbl.a. därför det är svårt att dansa linedance onykter - för man behöver vara jäkligt koncentrerad.
På ESKs årsfest i lördags fick jag och Carina äran att lära ut en dans, och då valde vi den lite fartfyllda Shakin´mix (fanns ingen video som helt liknade hur vi dansar den, så kanske får filma den framöver). Dom klarade det förvånansvärt bra! KUL! Det var en fröjd att se spindelmannen, Paret Simpson, Batman, Joker m.fl. dansa!!!
Jag körde den med nybörjarna förra veckan också, och det var lite svårt med step, turn, step. Men det satt däremot igår! det knäppaste var att trots att jag körde den dansen i 40 minuter i lördags, så tappade jag helt hur den var när jag skulle repetera den med nybörjarna igår. Tur att det fanns andra som kom ihåg. =) Så det kan bli!

Annars fick nybörjarna lära sig Big girls boogie igår, och det gick hur bra som helst! Kick ball change funkade fint, och sailor också, även om de var liiite svårare.

Även Wanna dance körde vi igen - och nu var den inte alls lika svår som i början. Lite lustigt det där, hur snabbt man vänjer sig vid danssättet och avancerar till högre höjder! Häftigt!

Förra veckan körde vi Mamma Maria och Lindie shuffle till lite av årets schlagerlåtar. Jag tycker att det är både roligt och nyttigt att se att danserna funkar till andra låtar. Mindre risk att man tröttnar då också.

Igår lärde Carina oss Bobbie with an I, och den satt hyfsat från start. Låten satte sig däremot på min hjärna direkt. Eller åtminstone refrängen. Så den har nynnats under dagen.
När vi skulle repetera Wild från förra veckan så var den dock helt väck... HUR kan man glömma en dans så totalt? För jag gillade ju den... Och låten är bra! Knepigt...

Och NUUUU fixar jag Broken heels - ÄNTLIGEN!!!

På lördag är det dags för att åka till Mariestad och dansa igen, mellan 14-23. Ska bli hääärligt! Men måste tyvärr konstatera att mina knän protesterar allt mer dagen efter dans. Borde ju bli bättre och bättre kan man tycka, men så är inte fallet.
För mycket vikt... så är det... Syns ju på den här bilden om inte annat...

Inga kommentarer: