lördag 13 mars 2010

Melodifestivalen, FINAAAAL!!!

Pga ett litet gästspel på ESK:s årsfest (som var trevligt och svettigt) så fick jag lyssna på de första bidragen på radion i bilen. Men jag har ju hört dom på cd i två veckor. Riktigt trevligt att lyssna på Björn Kjellman som kommentator.
Väl hemma så är det ju som vanligt riktigt bra underhållning innan röstningen kör igång. Härligt att höra en massa gamla schlagers, och de gamla schlagerrävarna visar att de fortfarande hänger med. Lotta Engberg är grymt snygg och fräsch - hur gammal är hon egentligen???


Nu är det omröstning, och den är ju verkligen grymt spännande! De olika utländska jurygrupperna hade ju olika favoriter, och det är ju inte så lika i de svenska grupperna heller. Återstår att se om svenska folket kommer att avgöra. Just nu ligger Keep on walking bäst till.

Min omröstning här på bloggen visar ju att Timoteij kommer att vinna. Och mina bloggläsare har ju förut tyckt som resten av svenska folket. Men den här gången blir det nog Salem al fakir. Tror jag. Och det vill Mallan! M röstar på Timoteij. Och han tycker fortfarande att hon längst till höger är så snygg så man knappt kan titta på henne. Och eftersom en av mina elever känner henne så har jag bett honom att berätta om Ms känslor för henne, haha!

Casablancas version av La voix är ju HELT UNDERBAR! Inte blir det sämre av att Malena dyker upp. Många plus fick den versionen. Och Mallan undrade om gruppen verkligen hette Katta-planka! (med skaraborgskt uttal) ;-) *fniss*


NU är det dags... Christine kommer att läsa upp svenska folkets röster nu... Det kan gå precis hur som helst!!!

...okej, det blir inte Timoteij... Då blir det väl Salem?

...nähä... då blir det nog Anna...

Det blev det! Jaha... hon är duktig tycker jag (M håller inte med mig, han tycker inte att hon kan sjunga alls) men det är inte en låt jag egentligen vill skicka till Oslo.

This is my life - årets vinnare. Grattis Anna! En Askungesaga... och nu är hon så rörd så hon knappt kan sjunga... och då blir ju jag det också... snyft...



Nu ska jag spana in öppningsnumret som jag ju missade... och sen får det bli reprisen på Skavlan, för Andrea Bocelli är med *Mmmmmmm*

1 kommentar:

maria sa...

tack för uppdateringen! så skönt att ha när man sitter här så långt från civilisationen ;)

KRAMKRAM