onsdag 24 februari 2010

Igår var jag helt slut i huvudet! =)

Ja, det var ingen elev som sa åt mig att jag var knäpp, utan jag var så trött i huvudet när jag kom hem från dansen att jag knappt orkade prata. Då är jag trött!!! Jag har sovit riktigt gött i natt, och det hade varit skönt med sovmorgon. Min ultimata arbetsdag skulle vara mellan 10.00-17.00, det vore perfekt. Tror jag i alla fall nu... ;-)

Igår fick nybörjarna lära sig Cowgirls twist - och det gick hur bra som helst! Fast nu i efterhand när jag kollar på youtube så inser jag att vi nog twistade åt höger först... SÅ typiskt mig... För det ska vara vänster först.
Snabbt gick det också, så vi hann repetera de danser vi lärt oss tidigare (lindi shuffle och Mamma Maria), och så hann vi ta oss en titt på Wanna dance (från prova-på-gången) i långsamt tempo.
Nu måste jag fundera på vad som blir nästa dans...

Carina lärde oss Medina - en riktigt skön dans och bra låt! Gillade den massor! Det gick fort att lära sig den också, även om vissa bitar glömdes bort titt som tätt.
Igår hade jag en bättre dansdag kan man säga, för ???(The question mark dance) funkade nu också, och Bad influence och Ay Amor börjar sitta. Värre är det med Broken heels. Jag gillar verkligen den, MEN det blir fel HELA tiden. Vad gjorde jag när de gick igenom den??? Var jag med då????
Ska ta den här hemma i slow motion och nöta in den...

Vi fick dansa Playing with fire till låten Hot potatoes. KUL!

Ser redan fram emot nästa tisdag!!!

Jag dansade ju i söndags också, och när man själv ska leda en grupp så inser man att det är lättare att ha hand om en forts 2 grupp än en nybörjargrupp. De som tränat ett tag förstår ju alla ord och uttryck och det underlättar ju. Men det var tur att Bettan fanns, för hon ledde forts 2-gruppen. Utan henne hade det blivit mycket rörigare. Men jag lärde i alla fall ut Lover boy (tyvärr finns det ingen bättre video - så det vore nog läge att filma den...). Jag älskar ju Dirty dancing, och det finns nästan minst en linedance till varje låt på soundtracket. Jag ska lära mig några tänkte jag, och Lover boy är den första. Extra kul är också att den är koreograferad (heter det så???) av Ilona från Get in line i Kristinehamn. Hon är en mycket trevlig person - och duktig dansare!
Bettan och de andra lärde mig Billie Jean, och jag fick en bra repetition på Bosa Nova, Whole again & Louisiana swing.

Forts 1 fick lära sig Tennessee shuffle, men eftersom jag inte hade orginalmusiken så struntade vi i den tag som annars finns med.

Inga kommentarer: