lördag 30 januari 2010

Sköna kommentarer...


Fick en skön kommentar av en elev igår:

- Fröken, varför gör du dig inte snygg längre? Du har aldrig smink eller fixar håret...

Hm... Det stämmer ju riktigt bra. Eftersom jag ändå ska trycka på mig en mössa varje dag på väg till jobbet, så har jag konstaterat att det inte är någon idé att göra något extra med håret.
Och smink och annat gojs i ansiktet är inget vidare när det är kallt ute. Såvida man inte har produkter som är garanterat vattenfria. Så jag hoppar det...
Tydligen märks det... =)
Så är det i alla fall - så länge det är kallt förblir jag ofixad... Utom vid mycket speciella tillfällen!

En annan rolig kommentar hoppade ut när vi pratade om familjer:

- När en tant har en man som har dött så kallas hon änka.
- Det stämmer, vad heter det om det är tvärtom då, om det är en man vars fru har dött?
Låååång tystnad... och sen säger någon:
- Anka?

1 kommentar:

Annelie sa...

Barns ärlighet är ju underbar! Oftast...