onsdag 27 januari 2010

Mardröm!

Igår började dagen riktigt bra. Jag vaknade av att klockan var 7.45. Mallan börjar 8.00. SUCK! Det var längesedan vi råkade ut för en sådan försovning. Tack snälla ni som uppfann drickyoghurten, för som tur var hade Mallan tjatat sig till en sådan när vi handlade senast...
Hon var i alla fall på plats strax efter det ringt in, och jag drog iväg till jobbet utan frukost.
Tur att jag har tandborste på jobbet ;-)

Väl där kom jag på att det var friluftsdag och att jag skulle åka skidor, som tur var låg de och pjäxorna i bilen, men överdragsbyxor var det värre med. Men jag hade ett par mjukisar som jag drog över, och det funkade förvånansvärt bra.
Barnen slutade kl 13, och då hade jag ett utvecklingssamtal. Slutade med det kl 15, och då skulle jag iväg på nästa möte som slutade kl 17.
Sedan bar det iväg hem för att hämta dansskor och därefter vidare mot Tidaholm och JS Livs. Hämtade pysselpaket, handlade lite basvaror och mat och frågade om de hade många biljetter kvar till Playtones. Än hade de det, men ca 70 personer hade varit inne och frågat om det fanns biljetter kvar... ;-)

Sedan var det dags för linedance, och då passade jag på att käka innan. Tack Holma Bygdegård för att det finns så bra resurser där! Annars hade min hjärna inte funkat. Prövade faktiskt att käka fyllda crepes som de hade på JS, och det var gott!

Carina lärde oss den sköna dansen Slow burn, som är till en av mina favoritlåtar: Fire med Bruce Springsteen. Sååå härlig! Vi tränade också till uppvisningen på fredag.

Väl hemma igen så var det bara dusch och sova som gällde. Och då började nåt konstigt...

Jag började nog drömma direkt när jag somnade. En dröm som varade till klockan 3 då jag vaknade kallsvettig, med en stor klump i magen och ångest. En hemsk dröm som var så äckligt verklig. Jag drömmer inte mardrömmar särskilt ofta, och gör jag det brukar det handla om olyckor, död och så brukar det vara konstiga händelser och en massa overkliga saker. Nu var det en dröm som utspelade sig under ca ett halvår, och där allt hände i kronologisk ordning. Äckligt verklig! När jag vaknade var jag tvungen att fundera på om det verkligen hänt. Usch! Mådde verkligen dåligt. Jag grät och klamrade mig fast vid M... Till slut väckte jag honom. Det tog en och en halv timme innan jag lyckades somna igen...

Så jag har varit trött som en gnu på jobbet idag... :-(
En ännu skummare sak var att när jag berättade att jag drömt en så konstig mardröm, så hade två till på jobbet också gjort det. Vid samma tidpunkt. Och de hade också drömt konstiga hemska drömmar...

Ikväll blir det tidigt i säng!

Älskar dig M!!!

1 kommentar:

Ann-sofie sa...

Fy vad läskigt att drömma så! Hoppas du får en lugn natt utan mardrömmar.