måndag 4 januari 2010

Bio & FLEXIBILITET...

Bilden lånad från www.sfbio.se

Idag var det en spännande dag! =)
Först var jag och hälsade på en vän med världens goaste badbollsmage. Det börjar närma sig det stora ploppet! =) Det ska bli väldigt spännande att se vem som ploppar ut!
Tack för en mysig pratstund - det är alltför sällan vi träffas. Förmodligen blir nästa gång efter ploppet...

Sedan var det dags att hämta Mallan, hennes "pojkvän" och lillfaddran och dra iväg till Skövde för att titta på bio - Alvin & gänget 2. Jag hade förberett mig genom att kolla in lediga biljetter igår kväll - och då fanns det 75 stycken. Så jag sket i att boka, eftersom jag visste att det kanske skulle bli knivigt att vara där i tid och hämta ut dom. HUR många kommer att gå på bio kl.15.30 en måndag???
När vi kom fram fick vi veta att i alla fall 75 stycken gjorde det. Så vi fick inte plats.
Då gällde det att vara flexibel och snabbt komma på något annat spännande att göra... Det fick bli MAX - varsin MAXbox tillsammans med ytterligare fyra kompisar räddade situationen. Och så bestämde vi oss för att ha en biokväll hemma med popcorn och godis. Det blev Ice Age 3 - och mycket lyckat! Skönt att det blev ett lyckligt slut på dagen! Så nu kommer jag att kasta mig över biljetterna till lördagens bio när de släpps. Så det blir en utflykt på lördag igen! =)

På nyårsdagen var vi på Göta Kanal 3 med trevligt sällskap. Vad ska man skriva om den filmen då? Jo, att den är som de andra filmerna, familjär och smårolig. Man ska se den, men den funkar fint på DVD också om man säger så.
Det jag gillade bäst var att det inte var samma stuk som de övriga - inte kapplöpningsrace utan mer äventyr. Det gillade jag! Skattjakt är ju det bästa som finns! =)

Bilden lånad från www.sfbio.se


Just nu kollar jag på "dokumentären" om Rolandz, och imponeras av Robert Gustafssons röst och hans mimik. Underbart! =)


Idag lyssnade jag också på nåt väldigt intressant på skaraborgsradion, nämligen ett program om Eddie Meduza. Riktigt bra tyckte jag. Synd att det bara är hans "skitlåtar" som blivit poppis.
Vill ni lyssna, och det tycker jag att ni ska, så gör ni det HÄR.

Det finns en sång som han gjort som handlar om barn, och som är jättefin text till. Men jag kan inte hitta den någonstans. Ska dock göra ett försök. Här kommer i alla fall två texter som också är bra och inte bara handlar om madrasser och organ. ;-)

På vår färd,
I vår värld,
Finns det regler som vi måste finna oss i
Men det kan,
Ju ibland,
Gå till överdrift om vi tyder alla lagar blint

Ingen plockar en maskros och ger åt sin vän
Den får stå där den står tills den dör
Fast än lysande gul är den ansedd som ful
Den får stå där och känna sig utanför

Så jag plockar en maskros och två eller tre
Som jag ger till den vän jag har kär
Och nog låter mig gud nonchalera förbud
Som vi inte har nytta av här

Livet som,
Blir till tvång,
När vi tvingas till sånt som vi ej tycker om
Men jag tror,
Att det bor,
Någon gud inom oss som talar om när vi gör fel

Ingen plockar en maskros och ger åt sin vän
Den får stå där den står tills den dör
Fast än lysande gul är den ansedd som ful
Den får stå där och känna sig utanför

Så jag plockar en maskros och två eller tre
Som jag ger till den vän jag har kär
Och nog låter mig gud nonchalera förbud
Som vi inte har nytta av här



I remember when I met you
Love was like a burning flame
And your love was warm and tender
Melted me the day you came

And we used to be so happy
Rolling down a gentle stream
Now I realize that all the things
we had was just a dream

Never thought that I would lose you
But it happened anyway
No more love and tender kisses
Cold and lonely is my day

Feeling restless like an eagle
Flying lonely in the sky
Searching for the love you took away
the day you made me cry

And I feel just like an eagle
Flying lonely in the sky
Searching through the land of memories
For the times that did go by
Tho' I don't want to remember
I keep searching for your love
Like a lost and lonely eagle
Flying in the skies above
Flying in the skies above

Guess I always will be searching
For your love and sympathy
Somewhere deep down in your memory
Like the spark of love I need

Like the spark that made the fire
It's the only chance, my friend
So I've got to keep on trying
'Til you take me back again

And I feel just like an eagle
Flying lonely in the sky
Searching through the land of memories
For the times that did go by
Tho' I don't want to remember
I keep searching for your love
Like a lost and lonely eagle
Flying in the skies above
Flying in the skies above



Det slog mig just att jag tror att min mamma någon gång berättat att hon varit barnvakt åt Errol. Eller minns jag fel? Ska kolla upp det... Jag mötte Lassie i så fall! =)

1 kommentar:

Lina sa...

Ah..min favvis med Eddie, det är ju så vacker text.
Jag har låten hemma men hittade den på youtube också :o)

http://www.youtube.com/watch?v=gkTa_Mv2WO4
Kram