tisdag 19 januari 2010

Bilder kan ljuga...

Jag och A och systerYster åkte ju till Göteborg i början på januari för att bli stylade och fotade i The Studio (liksom många andra gjort innan oss). Jag hade innan varit mycket skeptisk till detta och inte alls intresserad, snarare tvärtom. Jag tyckte det var fånigt att alla hade likadana bilder (t.ex. den numera klassiska "spegelbilden") och tänkte minsann inte nappa på det erbjudandet. ALDRIG!

Men sen ringde de i alla fall. Tack linedancevännen S för att du tipsade! Jag fick samtalet en kväll när jag väl kände att jag behövde ut på äventyr. Så jag tackade ja, och såg till att få med mig lite sällskap. Jag är så glad att jag gjorde det, för det var jätteroligt, och jag som fotar andra fick en massa tips jag kan använda mig av.

Sedan kan jag ju nu sitta och titta på bilderna och inte riktigt fatta att det är jag. Jag är jättenöjd med bilderna! De är inte retuscherade på något vis, men däremot visste ju fotografen vilka vinklar han skulle fota ifrån för att dubbelhakor och annat ska försvinna i någon skugga eller så... Men det är ju inte den människan jag ser i spegeln varje morgon liksom... =)

Jag har fått en massa positiva kommentarer - och det är jättekul! Men samtidigt känner jag lite att bilderna ju "luras" för så ser jag inte ut egentligen. Tänk om alla ser studiobilderna framför sig och tror att jag ser ut så? Och sen får de se mig och då ser jag inte ALLS ut så.
Jag HAR inte gått ner i vikt, och har INTE långa naglar (för de är fusk). Men jag tänkte ha bilderna som "målbilder". Ska sätta upp på kylskåpet bl.a. =)

Hur som helst... här kommer en bild som visar hur jag såg ut samma morgon som vi var på The Studio. Så ser jag ut 364 dagar om året. Den andra bilden visar hur jag ser ut på en bild tagen 7 januari 2010. =)

3 kommentarer:

Ann-sofie sa...

Nu är det inte BARA utsidan som räknas! Jag tror, nej jag vet att du är sååååå vacker inombords.Känn dig inte tvingad angående skattkammmarön, det blir fler gånger.kram

Fnissi sa...

Tack du gulliga Annsofie!!! Jag känner mig inte tvingad att åka till skattkammarön, bara frestad! Men jag hann inte prata med sambon om det ikväll... =)

Annelie sa...

Ha ha ha! Jätte fin är du! Dom ringde till mig också! Tydligen någon som tycker jag behöver en uoofräschning!! Ha ha ha! Tack för den Sara! Du ska få se mina bilder sedan!Blir väl besviken när man vaknar dagen efter och ser sig själv!