söndag 13 december 2009

Valpträffar!


Nu har vi haft två träffar med valpkullen. Det är så roligt! Första gången hade M hand om Millan, och då var det uppmärksamhets och kontaktövningar. Både M & Millan skötte sig bra.

Fin kontakt med husse!


Idag skulle jag ha hand om henne, och hon hade stoooora koncentrationssvårigheter. Allt var störningsmoment. Fast efter fikat gick det bättre, då skulle vi träna inkallning. Hon kom nästan direkt varje gång jag ropade, men hon smet ju iväg lika fort. Bra motion fick jag i alla fall...
Det är så himla bra att få tips på hur man kan träna för att det ska bli bättre, och de råd vi får är konkreta och tydliga.
Det jobbiga är att jag ju vet att det är JAG som måste ändra mig. Det är ju inte Millan som gör fel. Det är jag... Jag kan tycka att det är skitjobbigt att tänka på det - att det är mitt fel om hon inte funkar som hon borde. Precis som med barnuppfostran...
Önskar att jag hade mer tid att träna med henne, och att vi bodde så vi kunde ha henne lös.

Men, men... vi får göra det bästa av situationen och fortsätta träna. =)
Det är himla roligt att träffa de andra och se hur duktiga och goa hundarna är. Man får ganska snabbt förebilder. Jag önskar att jag kunde vara så lugn som T.
Så nu jobbar jag på min ledarstil både på jobbet och på fritiden. :-)

Inga kommentarer: