söndag 13 december 2009

Tredje advent & Lucia

Bilden är lånad från www.graphicgarden.se

I morse ställde jag klockan på 6.50 för att jag skulle gå upp och lägga mig i soffan och mysa och titta på SVTs Luciafirande. Det är tradition.
Men... det kanske hade varit bra om jag lagt mig tidigare än halv två kvällen/natten innan...
för kroppen orkade inte gå upp då.
Tur då att det gick i repris kl 18.15 och att det går att se nu ända fram till 13 januari på SVT play.

Om du missade det så tycker jag absolut att du ska klicka på den här länken och gå in och kika:
SVTs Lucia 2009
Det är många fina sånger, och många roliga också! =)

Nu har jag hunnit med fyra framträdanden med skolans luciatåg, Mallan har varit ängel i missionskyrkans tåg, tärna i miniorernas tåg och i morgon väntar det sista luciafirandet för i år. Då är det Mallans skola som har gemensamt luciafirande i kyrkan, det tror jag kan bli mäktigt.

Sedan får man börja längta efter Julefrid dagen före julafton. Det är också tradition. Sååå mysigt - och då gråter man ju igen förstås... :-)



Vi tänder vårt tredje ljus i advent för fred på jorden, läste Mallan i fredags.
Första ljuset är väntans ljus, andra är trons ljus och tredje är hoppets ljus!

Inga kommentarer: