söndag 1 november 2009

Mallan på äventyr!

I onsdags åkte Mallan iväg på äventyrsresa med moster Tintin, och snacka om att hon var speedad. Jag var däremot heeeeelt lugn. Faktiskt!
Mallan babblade på som en tok hela vägen till Skövde och när vi kom fram i goood tid till stationen så var det ju såååå svårt att vara still och vänta. Tintin tyckte ju inte att det skulle bli så roligt med ännu en tågresa - men Mallan som ALDRIG åkt tåg förut var helt i extas enbart inför tågresan! Jag som skulle hjälpa dem på tåget med väskor och hund, eftersom X2000 enbart stannar två minuter typ, fick ju också vänta ett tag. Och jag var sååååå kissenödig. Och ingen femma hade vi. Så jag höll mig!

16.47 gick tåget... och när de var ombord och vi vinkade och tåget började åka... då visade det sig att jag var så kissenödig att det började rinna ut genom ögonen...
Det var jag definitivt inte beredd på! Jag överväldigades av en massa känslor - och bara genom att titta på bilden på Mallan i tåget gör mig rörd.
"Slippin´through my fingers..."

Hon hade namnsdag i fredags - Elsa - och då ringde jag. Hon var inte särskilt sugen på att prata med mig, utan frågade istället om pappa var hemma.
- Nä, han är på jobbet. Du kan ringa honom där.
- Okej, hej då då!

Jaha... så mycket saknade hon mig. :-)

Om det fortsätter i den här takten så flyttar hon väl till Australien när hon är 15! ;-)

IDAG kl.21.00 kommer hon ÄNTLIGEN hem! Så om en stund åker jag mot Skövde. Blir skönt att få hem henne! Hon har säkert massor att berätta, för hon har klappat ormar, kollat på hajar, fikat på hundcafé och haft halloweenfest.

1 kommentar:

Jenny sa...

Vad söt hon är,stora tjejen! Mysigt att få hem henne igen kan jag tro. Kram