onsdag 14 oktober 2009

Åsa-Nisse-liv...


Har haft två underbara dagar i skogen i början av veckan. Snacka om att man hinner med att coola ner när man sitter på ett underbart pass i höstsolen och njuter av tystnaden. Ajöss högt blodtryck liksom. =)
Att sedan hjärtat går igång när det börjar knaka i skogen så att man nästan tror att det ska hoppa ur kroppen av adrenalinchock - det är ju en annan femma.
Jag skulle absolut kunna tänka mig att leva Åsa-Nisse-liv ett tag, fast jag vill ju gärna ha med en Klabbarpare också, för att jaga helt själv känns inte så lockande.
Mer om jakten kan du läsa på Mons jaktlagsblogg!

Millan har varit med och jagat också - hon har invigt sin nya rymddräkt - eller GPS som det också kallas. Funkar mycket bra - så nu vill jag också ha en! Men de är så dyra... suck!
Jag inser ju att man också kan ha dem till geocaching... Många användningsområden! Får väl börja spara... fast jag tänkte ju uppdatera till en senare kameramodell också... Suck! Det är så mycket man vill ha. Får väl börja köpa lotter så att jag kan vinna en miljon eller så.

Millan har fått en ny säng också - och den älskar hon. Vi köpte den ju redan i somras, men eftersom valptänderna är så förbaskat vassa så har vi inväntat att de ska ramla bort - och det har de nu.
Att leta efter älgar tyckte Millan var roligt, och att hitta dem liggandes döda var riktigt spännande! Hon var riktigt kaxig och slet och drog. Hon var dock inte lika morsk idag när hon och Mikael gick på två älgar på ca 7 meters avstånd. Då gömde hon sig bakom husse...Hihihi!


Idag är jag tacksam för att jag fick möjligheten att vara med på älgjaktens två första dagar - och det har jag följande att tacka för:

FörnamnsZ - min kollega som ställde upp på min kompledighet!!!
EfternamnsZ - som förhandlade sig till ett bra avtal för oss NTA-utbildare så att vi får komptid när vi haft utbildningar!!!
Jaktlaget - som lät mig vara med och sitta på pass!
TACK!!!

1 kommentar:

Patricia sa...

Jag har utmanat dih på min blogg =)