onsdag 2 september 2009

Vad hände???


Tja... jobbet började igen. Och sladden till datorn lade av. Därför blev det inga mängder av blogginlägg. Men i alla fall några korta från mobilen.
Men nu är jag back in blogguisness. =)

Har precis varit ute på en promenad med Millan. det går bättre och bättre. Hon drar inte lika mycket nu och lyssnar mer också. Det ska blir roligt att få lite expertråd och tips när vi ska ha "kull-träffar" i höst!
När vi kommer in igen är det dags för mat, och då kunde man ju tro att hon skulle kasta sig över maten - men icke. Bäst skulle hon nog äta om maten låg utspridd på golvet lite här och var. Men när den ligger i en skål vill hon inte ha den.
Hon äter lite, sedan går hon ifrån och sätter sig och tittar på maten. Sedan får man truga och trixa för att hon ska få i sig det hon behöver.
Lite lustigt det där egentligen - att vi fått en hund som inte är ett matvrak. Ibland har jag tänkt att det kanske är så att hon försöker lära mig nåt? ;-)

Nåja, hon växer och blir stor i alla fall. Långa ben och stora tassar, och det är inte alltid som hon har full koll på vart hon sätter dom.

Hon är en hääärligt underbart go individ, och jag ÄLSKAR henne!

Men - nu ska jag fly verkligheten ett tag, för idag fick jag den fjärde boken i Twilightserien så nu är det vampyrer som gäller. Fast jag nästan fasar för att läsa den. Det är verkligen den SISTA boken i serien. Och jag vet inte om jag vill att den ska ta slut...




2 kommentarer:

Maria sa...

Hej hej!
Vad fin Millan är!
Hemma är det tvärtom med maten. Ibland kan inte Zorro vänta tills maten kommer på golvet utan slår skåle ur händerna på en. Mat över hela golvet. Men han börjar bättra sig och nu kan han nästan sitta still tills skålen står på golvet och någon säger "Varsågod". Men jag tror att det har mycket att göra med att det finns en hund till. Athena har också blivit bättre på att äta. Innan fick man truga med henne men nu slukar hon det med en gång. Vilket har fått till följd att någon har blivit lite tjock om magen...
Ha det bra!
Kram
Maria

Marie sa...

Vi hade exakt samma problem med Wictor. Vi fick köpa det fetaste fodret vi hittade för att han skulle "hulla på sej". Men han var ett magert skrälle ändå ;-) Det är först nu, vid 11 års ålder som han har lagt på sej.
Apropå twilight så tyckte jag nog att den sista var sämst, eller minst bra förresten. Kanske för att det var sista boken!?