måndag 10 augusti 2009

Per Gessle - ett fenomen!

Läser just nu
Att vara Per Gessle - en auktoriserad biografi av Sven Lindström.

Där finns många av hans "bästa-låtar-listor". Den ena listan heter

Hur vackert kan det bli? (enligt Per Gessle) och dessa låtar är med:

1.


2.


3.


4.


5.


6.


7.


8.


9.


10.



Det var väl egentligen bara låt nr 3, 8 och 10 som jag kände igen. Cohen har jag lyssnat sönder nästan. REM och Gärdestad likaså. Man tröttnar aldrig. De andra var nya för mig.
Funderar just nu på vilka tio låtar som skulle finnas med på min Hur vackert kan det bli?-lista.
Vilka skulle finnas på din?

2 kommentarer:

Emma sa...

Flåt, glömde ju höra av mej om partyt:/ Thomas fyllde år så jag kunde inte komma, sorry!? Hoppas ni hade det trevligt i alla fall? Ha det bra, kramar emmsan

maria sa...

du liv (sofia karlsson), tidvis (winnerbäck), nothing compares to you (sinead o'connor), watermark (enya), fields of gold (sting), always (bon jovi), du måste finnas (helen sjöholm), you'll be in my heart (phil collins), hur många skulle det va? jag kan fortsätta ett tag till...
=)