onsdag 5 augusti 2009

Millas mirakel...


Namn: Milla(n)

Född: 20 maj 2009

Gillar att: Leka med bollar, frisbee, springa lös och busa, gräva, mysa nära flocken (matte, husse, lillmatte), sova, tugga på hundben, äta på allt - särskilt blommor och bär

Är lite rädd för: att bada (men det ska vi ändra på... Mattes kommentar), stora hundar, dammsugare, elvispen, arga katter, flugor m.m.

Är bra på att: Säga till när jag behöver göra nummer 1 & 2, sova på nätterna, sitta när någon säger åt mig att göra det, förstå att NEJ betyder att jag ska sluta med det jag för tillfället håller på med, gå i koppel när det bara är jag och matte som promenerar, gosa, åka bil och en massa andra saker!

Behöver träna mer på att: låta lillmattes foppatofflor stå still, lyssna lika mycket på lillmattes tillsägelser som när matte och husse säger till (men hon är ju en liten fegis...hmpf!), vara ensam ibland... t.ex. i min inhägnad i trädgården (som jag klättrar ur som en liten apa, hihi)


1 kommentar:

Maria sa...

Vad är det med Foppatofflor?!? Zorro är helt galen i att sno mina.
Idag var han jättestolt, han bar morgontidningen ända från postlådan till ingången (cirka 100 meter). Huvudet har nog aldrig varit högre upp... :-)
Som motsats till Millan så gillar Zorro att bada. Vi har ett rätt stort fågelbad i trädgården som vår andra hund Athena ganska snabbt visade honom att han kunde bada i. Så nu har det blivit ett hundbad istället.
Ha det gott!