fredag 17 juli 2009

Sommarkurs i Mariestad!

I år var det Gittans tur att hålla i sommarkursen! Jag missade tyvärr första dagen & natten, men så är det ju ibland. Det var ett späckat program och vi gjorde MASSOR av spännande saker.
Bland annat prövade vi på Poweryoga med ledaren Susanne. Det var riktigt, riktigt svårt och jobbigt. Alla blev mycket svettiga. Bara att andas var en vetenskap. Man skulle andas som Darth Vader ungefär, hihi! Stackars Camilla blev så yr så hon fick lägga sig, och jag blev yr men det lugnade sig. Fast jag fick ändå strunta i många övningar som var stört omöjliga. Jag har helt enkelt för mycket mage som är i vägen, för lite styrka och kanske också för lite jävlar anamma... ? Men det var spännande att få pröva på!

Loppis var ju självskrivet! Det är ett måste på varje sommarkurs!

Vi fick pröva på att dreja och arbeta med lera hos en jättetrevlig tjej vid namn Heléne! Jag fick till ett fat, och en massa smågrejer som ska hänga i trädgården. Ska bli sååååå spännande att se hur det blir när de är brända!

Ulrika var en hejare på att dreja! Jag fixar ju inte att centrera lerklumpen. SÅ många gånger som jag testat och ändå inte lyckats. Drejaryrket finns inte i mina gener alls. ;-) Men roooligt är det, och kan man bara få hjälp av någon så går det ju bättre sedan.

HLK-klubb gick stadsvandring den första kvällen (som ju jag missade) men jag fick ändå möjlighet att se en del av staden när vi var runt i stan. Detta är en skandalös staty (tyckte många när den sattes upp) som finns i staden. Jag tycker den är vacker.

Vi fick testa att göra smycken hos Gittans granne. Det fanns HUR MYCKET SOM HELST att välja på, och det var mycket avkopplande att sitta och pyssla med detta. Jag som annars avskyr åska och sitter och skakar i nåt hörn klarade av att koncentrera mig på smycketillverkningen trots att åskan var VÄLDIGT nära!

Heléne hade gjort vackra fågelbad! Jag köpte två små av henne, och så ska jag testa att göra egna stora. Jag fick med mig sambon på detta projekt, så nu ska pröva att tillverka några.

I Gittans underbara trädgård fanns ett morellträd. Så vi njöt av dessa goooda och nyttiga godsaker varje dag. MUMMA!

Vi var också på en konsert i domkyrkan, men Ensemble Flatterie! Det var HELT underbart! Och sedan lyckades vi dessutom ta en cache, Close to Heaven, efteråt! Fulländad kväll!!!




TACK Gittan för en underbar, underbar träff!!! Nästa år är det min tur, och jag har redan lite funderingar på vad vi ska hitta på. Tänkte bl.a. anlita Carina på något sätt och vis... ;-)
Kanske får fundera på var vi ska bo också? Hm...

Inga kommentarer: