måndag 20 juli 2009

Ett antal pölar senare...


Hur mycket kiss kan egentligen en liten valp producera? ;-)
Den frågan har jag ställt mig efter denna natt. Här följer en rapport från den gångna natten:

21.30 Millan äter och sedan går vi ut och kissar.
22.00 bus & lek en stund.
22.30 Ut och kissa igen, två gånger + att hon dessutom uträttade nummer två.
23.00 in och lägga sig. Matte gick upp och stängde och släckte och Milla gnällde - vill inte vara ensam.
23.15 Millan somnar i buren efter femte försöket. Somnar direkt i Mattes knä, men blir man lagd i buren så är man pigg som tusan. Men som sagt - trägen vinner! Efter att jag fem gånger lyft in henne i buren så somnade hon. Så då gick jag och lade mig.
23.45 Ut och kissa. Tre försök innan hon somnar.
02.10 Ut och kissa. Fyra försök innan hon somnar.
04.40 Klafs! Matte upptäcker en pöl med hjälp av sin högra fot. Ut och kissa. Tänder lampan och hittar två pölar till. Förmodligen gjorda de andra två gångerna som hon väckt mig. Men förmodligen kissar hon först och väcker oss sedan. För det känns som jag sovit på helspänn i natt. Torkar i alla fall pölarna och efter två försök somnar hon om.
05.30 Husse tar över - fixar matningen, kisspromenad och lite bus. Somnar igen. Husse åker till jobbet.
6.15 Milla vaknar och jag går upp (och hade ju förstås inte somnat sedan 04.40, men gjorde som Z brukar säga - blundade och vilade. Det funkar också hyfsat. Hur som helst så hinner hon börja kissa inne, men vi snabbar oss ut och så gör hon klart ute. Det är blött i gräset idag också - äckligt tycker Millan, och vill bara in igen.
6.30 somnar hon, och då sätter jag mig vid datorn en stund för att skriva detta inlägg. ;-)

Inte konstigt att människan uppfann blöjor. =)

Nä, nu är det nog dags för lite frukost för min del. Godmorgon på er!

4 kommentarer:

Ann-sofie sa...

oj,oj det låter jobbigt! Tur att dom är så söta! Hoppas nästa natt blir lugnare! kram

Anonym sa...

Tänk på att det är sommar, ljust och varmt ute nattetid. Kan vara mysigt att gå ute i pyjamasen och vänta på att de små ska göra ifrån sig.Grattis till Milla (Millan). Såg klippen på bloggen, underbara bilder.
Lena

maria sa...

Jag hade dålig kännedom om buren när jag skaffade Zindy. Kämpade med att ha henne på golvet/i bädden i några månader. Gav sedan upp. Numera somnar alltid Zindy med oss och hoppar sen ner på golvet efter en stund eftersom det blir så varmt. Nova som verkligen fått sova hos oss från första dagen tycker det är ALLDELES för varmt och föredrar det gosiga täcket på golvet nedanför :-)

Jag sover gärna som "en flock" (även om husse tycker det är lite trångt precis när han lägger sig) - men jag förstår de som inte vill ha det så!!!! Lycka till med kämpandet!!!

Kramar Maria

Anonym sa...

Det är jobbigare att ha en hundvalp än en bebies!!! Lycka till! Carina