tisdag 23 juni 2009

Semester...



Smaka på ordet semester... Vad tänker du på då? Resor, lata dagar, sol osv.
Ja, precis det och mycket mer hoppas jag på den här sommaren. Resa blir det väl inte så mycket med, för vår tank bestämde sig för att gå sönder och vi blev 27000 fattigare... Hm... Men man kan ju åka ut på billiga dagsresor. Och en resa är ju redan bokad och betald som tur är. Vi hade lite brainstorming med kompisarna och gjorde upp en "idébank" med dagsresor som man kan göra i sommar. Listan kan ni se här till vänster.

När Mallan tränade fotboll idag så beslöt jag mig för att cykla en sväng. Det blev en runda till Blikstorp, sambon hävdar att det bara kan ha blivit en runda på ca 3 km, men jag tror att det är mer. Skit samma - det räckte i alla fall till för att jag skulle få ont i rumpan. Inget mys här på några dagar! Hehe!
Det var i alla fall riktigt härligt att cykla i solen och njuta av nyklippt-gräs-doft, fågelkvitter och allt gröööönt!
Men nu ska jag tränga djupare in i det där med att vara hundägare... Genom den här boken:

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ett tips är att använda mätfunktionen på eniros kartsida, om du vill kolla vem som har rätt. ;)

Marie sa...

Vilket vackert bokomslag!!! Weimaraner när de är som vackrast!

Fnissi sa...

Tack för tipset! Kunde nu konstatera att jag igår cyklade 10,5 km! =)

maria sa...

mmmmmm, nyklippt gräs.....mmmmm...fåglar....mmmm...grönt...låter alldeles, alldeles underbart....

:-)