torsdag 18 juni 2009

Äntligen sommarloov!

Firade sommarlovet med godis. Hade egentligen hellre velat åka till BB och dofta på nykläckt bebis, men jag vaknade med halsont och igensnorad näsa, och M hade huvudvärk och kände sig frusen. Jag hade lätt kunnat stoppa i mig två alvedon (vilket jag också gjorde) och sprayat näsan full av nezeril (vilket jag också gjorde) och åkt och sniffat på bebben. Men så egoistisk får man faktiskt inte vara. Så vid lunch tog jag tag i dilemmat och ringde den stolte fadern och berättade att vi inte kunde åka. Suck!
Jag som hade sett fram emot att åka till BB! Har inte varit där sedan den nya bebbens storasyster föddes. Det är fem och ett halvt år sedan. Det är ju inte så ofta man får chans att besöka detta roliga ställe! Men med tanke på hur det lät i bakgrunden när jag pratade med pappan, så vill de nog hem så fort som möjligt.
Så fort jag känner mig hyfsat bacillfri vill jag sniffa mig hög på bebisdoft! LÄNGTAR till den lille prinsen!!!

Men hundvalpar får inte människobaciller så lätt, så när vi åkte och handlade träffade vi på mina parenteser och tog med dom för att titta på hundbebisar istället. Tyvärr luktar de inte riktigt lika gott som lille prinsen förmodligen gör, men det fick duga. Det händer så mycket med valparna nu, känns som att de växer för varje dag. Här kan ni kika på dom - en film där ni kan höra hur de låter och en med musik istället eftersom det är svårt att filma utan att få med en massa prat.



3 kommentarer:

Lina sa...

HÄRLIGT med sommarlov-underbara tid. Hoppas på vädret nu bara :o)
Jösses vad de växer de små valparna. Sååå underbart söta ju...
Inte långt kvar ;o)
GLAD MIDSOMMAR på er.
Kramisar

Ann-sofie sa...

Skönt med sommarlov! Hjälp vad valparna har växt på några dagar bara.Dom är bara såååååååå söta. Glad midsommar! krya på dig!

maria sa...

å jag som tyckte det var trångt nog med kattungar... det där matandet ser ju rent busdust ut! på ett hjärtskärande sött sätt givetvis!
=)