måndag 18 maj 2009

Snyft snyft!

Den här låten är bara såååå söt... och bra!
Och jag lovar er - när man hör den sjungas av en hel klass - då gråter man. Jag vet.



Letade egentligen efter en annan låt. Jag är - med Tommy Körberg. Men den hittade jag inte. Underbar sång det också. Nån borde se till att sjunga in den. Snart! När jag gifter mig SKA jag ha den sången. Så det så!

Här kommer texten i alla fall (tackar Frids för den!):

Jag är (Ingela Forsman, Lasse Holm)
Du ger mig mod att önska.
Du ger mitt livsträd grönska.
Du är ett regn mot min mark när våren vaknar och vinden är stark.
Du låter dagen randas
du låter drömmar andas
du är ett ljus i min själ och när du rör mig då vet jag så väl.

Jag är, den du gör mig till.
Jag är, den som stannar om du vill.
Ett liv, nära dig, en längtan efter näring ett frö i din jord.
Jag är, som en del av dig.
Jag är, bara för att du ser mig.
Du ger, allt en mening, en klarhet och en rening
och för att du är - är jag.

Du ger mig sol som lyser.
Värmer en sten som fryser.
Vilar jag här i din famn så vänder natten som timglasets sand.
Du lär mig så och skörda
lättar min tunga börda.
Under din vaksamma hand försvinner oron jag känner ibland.

Jag är, den du gör mig till.
Jag är, den som stannar om du vill.

Ett liv, nära dig, en längtan efter näring
ett frö i din jord
Jag är, som en del av dig.
Jag är, bara för att du ser mig.

Du ger, allt en mening,
en klarhet och en rening

och för att du är - är jag.


2 kommentarer:

Ann-sofie sa...

Jaaaaaaaa den är så söt!

Tesstamente sa...

Men så fin- förstår att ögonen blir lite fuktiga:-)