lördag 4 april 2009

Tio-i-topp-lista!

Jag är en sån där doftkänslig människa. Jag har doftminne - precis som Magulli skrev om här.
Har precis suttit i solen med älsklingen och spanat på dottern som blåst såpbubblor och letat insekter. Hääärligt! Våren är ju en årstid med mycket dofter - både trevliga och... hm... ja... låt oss kalla dem mindre trevliga...

Man kan väl kanske säga att jag går igång på dofter... eller kräks av dofter... Dofter påverkar mig på många olika sätt. =)

Tänkte att jag skulle göra en tio-i-topp-lista på de dofter jag uppskattar mest... Lite klurigt att välja men jag gör ett försök... Listan är utan inbördes ordning, för det blev alltför svårt att rangordna favoriterna.

  1. Bäbbe
  2. Nyduschad man (beroende på vad han har för duschtvål givetvis... ;-)
  3. Solvarm hud
  4. Solvarmt vårgräs
  5. Smultronjasminebuske
  6. Kanel
  7. Sjö
  8. Hav
  9. Lavendel
  10. Whisky (tycker dock inte att de flesta sorter smakar så gott - men doften är god!)

Ja, det finns många fler... men dessa poppade upp i huvudet nu!
Vad har ni för favoritdofter? *nyfiken*

3 kommentarer:

lina sa...

regn på varm asfalt.
nyklippt gräs.
hästar.
parfymer som påminner om människro man tycker om.
jordgubbar.

nu kommer jag inte på mer ör tillfället. men det där är sommardofter som jag tycker om :D

Sen finns det ju vinterdofter man gillar. Men dom känner jag itne för att tänka på nu. Eftersom det är vår :)

Fnissi sa...

Åh, jaaa... håller med om allt utom hästar... ;-)

Jenny sa...

jag säger som lina: regn på varm asfalt!