tisdag 21 april 2009

Börjar med totalt kaos och slutar med att man känner visst hopp...

Linedance... varje vecka känner man ett visst kaos när man ska lära sig en ny dans. Men sen är det ju skönt att känna att man ju faktiskt fixade den. För det gör man allt som oftast mot slutet av passet.

Idag började det med TOTALT kaos. Och då menar jag TOTALT.
Men det kändes mycket bättre när man åkte hem. Det enda man hade behövt var speglar på väggarna så att man kunde sett hur fånig man såg ut när man försökte splasha till det lite... ;-)

Och starten... herre gud... där handlar det om känsla. Inget annat. Bara känsla.
Och den ska vi ha på uppvisningen 6 juni. Det är inte långt dit. Ser fram emot härliga träningspass!!!

Ja, jag ser faktiskt fram emot träningspassen! =) Men lite speglar vore ju inte dumt... Ska se vad jag kan göra...

Idag var det i alla fall den här dansen vi lärde oss:

Splish splash

och förra gången denna:

Kick around

Och de är mycket roliga båda två!!! Men jag kan bara konstatera att Carina behöver filma dessa båda låtar, för på youtube finns det inga "bra" versioner av dessa danser. Inga som jag hittat i alla fall. På splish splash finns det i och för sig en hel del bra - men ingen som är helt som vår...

Kika gärna in på Carinas sida... och kom gärna och var med på nån kurs. Det är sååå roligt!!!

Hm... funderar på om man skulle göra en irish coffee? ;-)

Inga kommentarer: