söndag 25 januari 2009

Shopping!

Shopping ger en inre tillfredsställelse... visst var det så han sa, Karl-Bertil Jonsson? Eller kanske inte...
Igår var i alla fall jag och Mallan på Skokanonen i Skövde för att köpa gympaskor till henne. Vi hittade riktigt fina skor - tre par för 400 kr. Som hittat!


Ett par till mig för 100:- , ett par guldglittriga till Mallan för 100:- och ett par rosaglittrande (som senare också visade sig blinka när man hoppade med dom) för 200:-.

Plantagen ligger ju väldigt nära Skokanonen, så dit tog vi oss en tur också förstås! Mina små krukgubbar behövde hår, och jag var sugen på nåt kul till köksbordet.


Gröna små punkare! Visst blev de söööta!




Nya tulpaner inhandlades givetvis! =)






Köpte också en hög med miniväxter, då Plantagen hade halva priset på alla gröna växter nu. Så jag gav tio kr styck. Vet inte varför, men har alltid gillat miniatyrer. När jag var liten byggde jag upp små landksap åt mina småfigurer och i mina krukväxter bodde det små plastdjur osv. Tycker fortfarande att det är himla roligt med dockskåp, tittskåp och pyttesaker, och det har gått i arv. Därför hade jga inte hjärta att neka min dotter när hon glädjestrålande plockade fram en massa figurer som kunde bo i det djungellandskap som jag skapade i mitt blå glasfat... Såhär blev det:


T.om. Svamp-Bobs vän Patrik fick bo i djungeln!


Får väl flytta ut dem en och en...alternativt göra en egen djungel till henne... =)

1 kommentar:

Anonym sa...

jag vill också ha punkblommorna! de var ju helt oemotståndliga!
=) kram