måndag 5 januari 2009

Första inlägget i år!

Hejsan på er - det har inte blivit något inlägg på denna blogg sedan nyår för jag har inte hunnit med. Vi hade en mycket lugn och trevlig nyår i skogen, det var mysigt! Och så spelade vi kort - och det var längesedan. Vad kul det är! Barnen skötte sig strålande bra, och vi åt och åt och åt... Mycket mat och gottigt!

Kolla vad klockan är - mitt i natten och jag är fortfarande vaken och pigg!!!

En smarrig chokladtårta som Lina hade gjort -hon är tårtmästare! Glittrig var den också - supergod! Det gick tyvärr inte att äta någon stor bit för den var ganska "maffig" och vi hade ju ätit en hel del innan... men den vore väldigt bra när det är PMS-tid... =)

Småtrollen var så söta ihop och hade roligt!

Med dessa kort på hand var jag ganska säker på att klara mig under i alla fall en runda, men sammanlagt förlorade jag... Men hade skitskoj!

Många roliga nyårs-sms kom det under kvällen. Min mobil lyckades ta paus (inget batteri) under nyårsafton, och ingen laddare fanns i närheten. Men tack alla för de fina hälsningarna! Och tack för de mindre fina också... =)

Jag drack en så god cider "Tangelo & Ginger" och det var glitter i den så dne skimrade så fint. Försökte få bild på det, men det blev inte så himla bra. Den var i alla fall både god och vacker!

Kräftor är supermumsigt - och det serverades strax före tolvslaget. Jag ÄLSKAR kräftor och andra skaldjur!!! Det är bara sååååååå gott!

Mallan fick låna Skönheten & Odjuret på VHS av vänner, och den såg vi på i "skogen". Den är bra, och vi skulle vilja ha den på DVD? Någon som vill sälja sitt ex till oss? Kvalitén blir ju lite bättre på en dvd.

Kram på er! Och hoppas att 2009 har bra saker i bagaget. Finanskris, krig i Israel och annat trist vill vi slippa. BARA bra saker!

2 kommentarer:

Anonym sa...

ÄNTLIGEN!!!! Som jag har väntat på ett inlägg!!!
GOTT NYTT ÅR!!
Jag håller tummarna för att ert nya år blir som ni tänkt er...PUSS!

Jenny sa...

Japp, Gott Nytt 2009!