onsdag 21 januari 2009

Fiskare är javla djurplagare!

I rubriken citerar jag nästan en av vännerna, fast hon skrev om sina föräldrar att de var javla djurplagare och satte sedan upp affischer i byn med detta budskap på. Men glömde alltså lite prickar på bokstäverna...
Jag har precis suttit och tittat på ett jakt & fiske-program - och jag måste säga att jag tycker att det är djurplågeri att fiska upp fiskarna, väga dem och fotografera dem en stund innan man sedan släpper i dem igen. Fiskarna får stora sår i munnen/magen av krokarna och får tjippa efter andan i flera minuter innan de sedan KASTAS i vattnet från båten. Det tycker jag är djurplågeri. Om vi jägare råkar skadeskjuta ett djur så mår vi dåligt av det och tycker att det är hemskt. Men fiskare kan plocka upp fisk efter fisk och skada dem, och ändå vara stolta över sitt fiske. Hm...

Blodtrycket var jättebra idag (135/75, jämfört med i höstas då jag hade 150/90) - och mina blodsockerprover också! SKÖNT! Alltså har det lönat sig att ta det lugnare. Nu ska jag bara igång med motionen också.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller med. om man metar fisk så fastnar kroken i magen, o slänger man sen i fisken igen så komemr den dö. det är många som gör så på hökensås på fiskepremiären för att dom inte vill ta upp alla tre eller fem fiskar man får ta upp på sitt kort.

Anonym sa...

Jag fattar inte hur dom kan kalla sig djurvänner när dom plågar fiskarna så!
Gött att trycket var så bra, du sköter dig bra lilla gumman.
Jag ÄLSKAR också tulpaner, mest ljudet när man fixar dom i vasen. kram

Fnissi sa...

Skönt att höra att det är fler än jag som har samma åsikter om fiske och krispiga tulpaner! =)