lördag 15 november 2008

Mellan himmel och jord...

Jag tränar på att bromsa just nu. Övningskör liksom. Det är inte lätt. Att stryka saker ur sin kalender. Att prioritera sin tid. Det är det jag har allra svårast med. Jag vill ju hinna med allt. I alla fall allt som är kul. Inte städa. Det skiter jag fullständigt i om jag hinner med. =)
Men när man är på vårdcentralen och de säger åt en att bromsa nu, då måste man nog det. Lyssna på dem och försöka. Så nu sjunger jag inte i kören längre (har ju inte varit där på ett tag, men bara vetskapen om att jag borde vara där stressar mig). Sitter inte i en massa kommittéer och föreningar. Försöker istället få till motionstid och lugn.

Har ju haft med mammas änglar förut, men tänkte nu ta upp beställningar om ni är intresserade. De är fyllda av lavendel och sydda av kashmir. Perfekta små julklappar! 50:-/st. Det är bara att höra av sig till mig så fixar jag det. Skriv en kommentar med önskemål om färg och antal så får ni dem innan jul.
En av mina favoritsaker här hemma är en docka som min moster gjort till mig. Den symboliserar mig och Mallan. Jag älskar den!
I torsdags var jag och Mallan på Me and I-visning. Mallan är just nu inne i en orange period så vi hittade en söt sega-råttor-klänning. Söt!
En annan favoritgrej här hemma är en ljuslykta som ser ut som två händer. Första gången jag såg den var på ett spa i Sandhem. Då tyckte både jag och A-S väldigt mycket om den. Sedan lyckades jag av en slump hitta dessa lyktor på en affär i Tidaholm. Köpte en till A-S och en till mig. Den är så fin och det blir så mysigt ljus i den.

Idag har jag träffat en vän som jag inte sett på lääääänge! Det var så roligt att se henne igen och uppdatera sig lite. Skönt att hon inte är ensam längre. Och en riktig goding verkar hon fått tag på. Nu får det inte gå så lång tid igen innan vi ses.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej baby! Hoppas du börjat coola ner och att du snart börjar känna att det hjälper!
Jag vill betälla 4 stycken änglar i olika färger! De är HELT underbara!
Kram Marie

Anonym sa...

Det var riktigt trevligt vännen =)))))))))
En goding är han verkligen, det garanterar jag ;)

Måste verkligen se till att ses utan att det går så lång tid.....

Pussar & Kramar till er alla tre